Aanbevolen : Auto onderdelen - waarde auto berekenen
Table of Contents
Datzelfde staal wordt ergens anders geproduceerd, in landen waar het nog slechter is qua regelgeving. auto opkoper amsterdam. Wij importeren dat staal dan in de bouw - auto opkoper amsterdam. De filosofie van GroenLinks is dat het niet erg is dat dit soort bedrijven die harde dingen produceren waar veel energie inzit, weggaan. Nee, we importeren lekker gewoon het vuile spul, als het maar niet in ons land geproduceerd wordt
Daarom willen wij dat die belasting omhoog gaat, dat er een nog zwaardere prikkel op zit (auto opkoper amsterdam). Maar het feit dat industrie uit Nederland zou kunnen verdwijnen of dat Nederland er in concurrentiepositie op achteruit zou kunnen gaan, is voor mijn fractie nog nooit een overweging geweest om maatregelen in die zin niet te nemen
Dat doen we ook en in andere landen gebeurt dat nog steeds. Die hebben in die zin een concurrentievoordeel op ons (auto opkoper amsterdam). Ik vind dat een goede maatregel. Je moet als land je eigen morele kompas gebruiken en niet alleen kijken naar wat er in de rest van de wereld gebeurt
Inzicht in dit soort varianten helpt om straks een afgewogen beslissing te kunnen nemen. Zorgvuldigheid is voor GroenLinks dan ook het allerbelangrijkst. Zoals de heer Koolmees weet, gaat dat altijd hand in hand met snelheid. De herziening raakt iedereen: werkenden, gepensioneerden, grote bedrijven en kleine zelfstandigen. Daar kunnen we niet lichtvaardig mee omgaan.
Daarom willen we dat nu al begonnen wordt met het doorrekenen van een aantal beleidsopties. auto opkoper amsterdam. Ik zou dit voorstel in ieder geval willen doen met betrekking tot de Autobrief die we medio 2015 kunnen verwachten. Waarom wordt dit niet de eerste stap in de stelselherziening? Is de Staatssecretaris in dat licht bereid, een aantal budgetneutrale varianten met betrekking tot de auto door te laten rekenen, waarin het principe wordt gehanteerd dat we niet bezit belasten maar verbruik wel? Ik denk dan zelf aan een kilometerheffing in combinatie met bijvoorbeeld het afschaffen van de bpm
Het heeft namelijk een groot voordeel - auto opkoper amsterdam. Maar goed, laat ik er niet verder over uitweiden. Er zijn meerdere varianten mogelijk. Is de Staatssecretaris bereid, deze varianten te laten onderzoeken of misschien van al die oude onderzoeken nog eens eventjes het stof af te blazen en bekijken of ze geactualiseerd kunnen worden? Is hij bereid om dit mee te nemen in de Autobrief? Dit weekend was er ophef over de geplande wijziging van de bijtelling van leaseauto's
Het is wat mijn fractie betreft een zeer slechte zaak dat hierdoor het verschil tussen de keuze voor zuinig rijden versus vervuilend rijden wordt verkleind (auto opkoper amsterdam). Dat is de verkeerde manier om duurzaam rijden te stimuleren. Wat mij betreft geldt dat ook voor de autobelastingen. De vervuiler betaalt en de vergroener wordt beloond
Ik heb een amendement klaarliggen op een ander punt. Willen we de belastinginkomsten borgen, dan ligt het voor de hand dat we dit doen door vervuilende auto's zwaarder te belasten. In dat licht is het mij een raadsel waarom taxi's een vrijstelling in de bpm en de motorrijtuigenbelasting ontvangen - auto opkoper amsterdam. Zullen we voorstellen dat we deze vrijstelling enkel blijven hanteren voor volledig elektrische taxi's? De opbrengst hiervan wordt benut om de mrb voor nulemissie-auto's voor iedereen op nul te houden
Ik hoor graag hoe de Staatssecretaris hier tegenover staat. Ik ga verder met de geplande belastingherziening. auto opkoper amsterdam. Zoals gezegd, denkt GroenLinks hierover graag mee. Wat GroenLinks betreft gaat de belastingherziening wel om meer dan lagere lasten op arbeid en vereenvoudiging alleen. Zij wil een stelsel waaraan duidelijke waarden ten grondslag liggen en waaruit een duidelijke maatschappijvisie blijkt
Ik hoop dat we het aandurven om een ambitieus stelsel te ontwerpen, waarin echte keuzes worden gemaakt en we kiezen voor wat wij als land belangrijk en menselijk vinden. We moeten niet blijven wachten tot de rest van de wereld of Europa eens gaat bewegen om dan morrend te volgen.
Het is onacceptabel dat de hardwerkende Nederlanders en ons mkb zo zwaar belast worden, terwijl multinationals en hyperrijken de dans blijven ontspringen en via Nederland miljarden aan belasting kunnen ontlopen - auto opkoper amsterdam. Erkent de Staatssecretaris het belang van een goede belastingmoraal? Erkent hij dan ook het feit dat de groep multinationals die vrijwel geen belasting betaalt, deze moraal bij anderen ondergraaft? Ik hoop dat de Staatssecretaris ophoudt met het zich op dit punt verschuilen achter Europa en de rest van de wereld
Dat doen we wel vaker, maar we moeten niet enkel kiezen voor het meest concurrerende vestigingsklimaat, maar ook voor een maatschappij waarin zekere fatsoensnormen gelden en ethische grenzen worden getrokken. Ik heb het voorbeeld van kinderarbeid al aangehaald. auto opkoper amsterdam. Ik hoop dat de Staatssecretaris bereid is om op deze wijze naar ons belastingstelsel te kijken en om niet volgend te zijn ten opzichte van hetgeen de rest van de wereld doet
Ik hoop dat ons nieuwe belastingstelsel precies het tegenovergestelde laat zien. Afsluitend heb ik een vraag over de haalbaarheidstoets van de Belastingdienst. Zij komt voort uit enige persoonlijke frustratie (auto opkoper amsterdam). Dat zeg ik er eerlijk bij. De maatregelen in onze tegenbegrotingen zijn onderworpen aan haalbaarheidstoetsen. Ik vind dat zeer terecht. Het CPB heeft niet de expertise in huis om die zelf uit te voeren, dus dat heeft aan de Belastingdienst gevraagd wat er al dan niet haalbaar was
Dat het allemaal nog niet op rolletjes loopt bij de Belastingdienst is mij bekend, maar deze invoeringstermijnen maken ons land toch vleugellam? Als we eenmaal een stelsel hebben ontworpen, duurt het nog twee jaar voordat de Belastingdienst de uitvoering aan kan (auto opkoper amsterdam). Of hanteert de Belastingdienst voor oppositiepartijen andere criteria? Daarop heb ik geen zicht, maar het frustreert wel degelijk het proces dat je als oppositiepartij de ruimte hebt om te tonen wat de alternatieven zijn
Mij lijkt dat dit het proces dat wij het komende jaar met elkaar ingaan, helpt. auto opkoper amsterdam. De heer (PvdA): Het leek mij nogal een aantijging dat de Belastingdienst voor oppositiepartijen andere invoeringstermijnen zou hanteren dan voor regeringspartijen. Ik herken mij daar totaal niet in. Suggereerde de heer Klaver dat echt? De heer (GroenLinks): Ik suggereerde dat wij terugkregen dat heel veel maatregelen niet konden, terwijl het kabinet een jaar eerder nog vergelijkbare maatregelen had genomen
Daarom vraag ik om zo'n lijst. auto opkoper amsterdam. Als ik de indruk laat ontstaan dat de Belastingdienst op dit punt niet integer is, werp ik dat verre van mij. Dat was absoluut niet de bedoeling. De heer (PvdA): Ik stel vast dat het dan zaak is dat de Staatssecretaris op dit punt met een duidelijk antwoord komt
Voor een laatste spreker is vaak de makke dat er al veel onderwerpen aan bod zijn geweest, maar er zijn nog voldoende punten over waarover ik de Staatssecretaris wil bevragen. auto opkoper amsterdam. Laat ik beginnen met mijn complimenten aan de Staatssecretaris. Inderdaad is hij in een best heftige periode binnengekomen en heeft hij uiteindelijk toch een aantal zaken in gang gezet, waaronder een nieuwe discussie over de herziening van het belastingstelsel
Dat dit «tussenbelastingplan» genoeg politieke stof doet opwaaien, heeft de Staatssecretaris volgens mij vanochtend wel gemerkt. Het blijft hier natuurlijk altijd politiek. Laat ik maar gewoon met de nota van wijziging beginnen. Ik was werkelijk verbaasd toen ik vorige week opeens een nota van wijziging kreeg over de automaatregelen. Ook ik was namelijk in de veronderstelling dat wij die discussie later zouden gaan voeren, in het kader van de grote stelselherziening.
Ik zei het al in een interruptie: bij een nota van wijziging kunnen wij geen vragen meer stellen, terwijl dit toch een – laat ik het netjes uitdrukken – tamelijk explosief onderdeeltje van het belastingstelsel is (auto opkoper amsterdam). Was het een bewuste keuze van de Staatssecretaris om daar nu opeens mee te komen? Eigenlijk is de grote vraag: wat is hier gebeurd? Waarom heeft de Staatssecretaris niet bedacht dat hij dit ook eerder had kunnen doen, of dat hij hier ook een al dan niet separaat traject van kon maken? Ik vraag de Staatssecretaris om hier een toelichting op te geven
Eigenlijk is dat ook het rare van deze discussie - auto opkoper amsterdam. Ik besef wel dat het op een soort ad-hocbeleid kan gaan lijken. De autobranche vraagt om duidelijkheid, maar als zij weet dat dit maar voor een à twee jaar is, vraagt het wel weer veel aanpassingen van haar (auto opkoper amsterdam). Bovendien is het de vraag wat dit met de markt doet
Navigation
Latest Posts
Auto Opkoper - Betrouwbaar Netwerk - Looping.nl
Auto Opkoper Kortrijk
Hoe Auto Verkopen Aan Opkoper